Tuesday, January 17, 2006

kort reiseoppdatering

I dag fikk jeg faktisk oppfylt en ni aar gammel droem.

Det begynte med jeg og Hans kjoerte fra Jerusalem til Galilea - maa bare smette inn at det er en deilig foelelse aa cruse rundt rundt i egen bil her - foer vi blant annet tok turen innom saligprisningsberget. Her finnes en kirke bygget i omraadet hvor Jesus 'ifoelge tradisjonen' skal ha holdt talen du kan lese i Matteus kap. 5-7.

Helt siden jeg var der i 97, har jeg droemt om aa kunne ta meg godt tid i dette omraadet (ikke stresse altsaa), sette meg ned paa en stein, med utsikt over Genesaret, og altsaa lese denne Jesus-talen. Kanskje er jeg noe saer, men jeg synes det var spesielt givende. Det var vindstille, sola varmet, fugler sang + + ...droemmen ble virkelighet!

Kort fortalt: jeg er veldig fornoed med dagen!

I morgen har vi planer om aa cruise gjennom Golan-hoeyden, se Megiddo, Akko (Acre) + +
De neste dagene blir det mye aa se!

Jeg koser meg!
Kos dere!

5 Comments:

Blogger obs said...

Det høres faktisk fantastisk ut, Tyggis! Sitte på berget og lese talen. Må kanskje gjøre det selv en dag...
Kos dere enormt!

11:52 PM  
Blogger Tor Gunnar said...

Takk takk broder!

Jeg haaper du faar gjort det samme en gang! Absolutt en fin erfaring!

8:24 PM  
Blogger Nina said...

Høres utrolig bra ut.. Forresten, husk nå å spise avokado, druer, kinakål, stangselleri, paprika, sharon-frukt, sambucol, søtpoteter, hermetisk tomatjuice, jaffa-appelsiner, mandariner, grapefrukt, soltørkede tomater, dadler og andre frukter fra carmel.. Bruke kosmetikk fra ahava, moraz og natural sea beauty.. Fly med El Al. Kjøpe veggfeste til TV fra Barcan Super. Og skulle du bruke pc der nede, pass på å befinne deg bak en Checkpoint brannmur... Bare for å gjøre anti-israel-boikotten komplett! (kilde boikott-isreal.no).. Kos dere masse videre, nyt solen og samle opp til dere skal returnere til et snølagt sørland! Nina

12:04 AM  
Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

Åååå, livet e herlig for dæm som passe på å nyt det

10:31 AM  
Blogger Rag said...

kan du spise en jaffa- appelsin for meg? de er så gode.. vanskelig å oppdrive.. her er det totalt kaos, har snødd himla mye siste døgnet. så ikke noe å gå glipp av her!

1:02 AM  

Post a Comment

<< Home