Monday, January 09, 2006

HV & syklubbene



Det er antakelig bare et fåtall av dere som leser dette som selv er med i Heimevernet (HV), men la gå.

Heimevernet er et maskulint svar på kvinnenes syklubb, en slags mannlig syklubb om du vil. I stedet for å bruke nål og strikkepinne, ladet med tråd og garn, bruker vi ofte noe sånt som AG-3, MP-5, P-80, MG eller 12,7. Ikke la deg forvirre av alle forkortelsene. I bunn og grunn er det ikke så forskjellig fra strikkepinner.

Mens syklubbene sørger for estetisk tilsig, foruten nødvendige andre tekstilprodukter (sokker, puter, gensere + +), sørger gutteklubben HV for at...syklubbene kan opprettholdes? Det er ikke så godt å si hvorfor HV eksisterer, men det gir oss (enkelte menn) en følelse av å gjøre noe maskulint for landet vårt. Vi skal liksom dø og blø for konge, folk og fedreland. - HURRA!

Uansett, nå har forsvaret sett det for godt å gjøre meg til fenrik. Vittig! Uten at jeg har fått vite noe, har jeg plutselig bare fått mer ansvar. Så nå skal jeg bidra til at en hel tropp, innkludert meg selv selvfølgelig, dør og blør for syklubbene. Dobbelthurra!

Så sånn kan det gå!

5 Comments:

Blogger Nina said...

Ojojoj, ska sei! Imponert:) Apropo syklubber. Jeg funderer egentlig litt over hvorfor det fortsatt kalles syklubber, for meg bekjent er det ytterst få kvinner som kommer sammen for å sitte med nål og tråd og sy.. Veldig få broderer i disse dager, så der er heller ikke nålen i bruk... Har noen venninner som øver seg å på å legge venefloner på hverandre, og det innefatter jo en nål - så kanskje det kan kalles en syklubb? Nei, tror vi må reformere begrepet og kalle det strikkehekleklubb i stedet.. Uansett - bloggen din er bra!

6:16 PM  
Blogger Aspis said...

Gratulerer med stripe, Fenrik!

MP korp Bakke.

2:01 AM  
Blogger Tor Gunnar said...

Takk korporal Bakke!

Korporal = 2 striper
Sersjant = 3 striper
Fenrik = 1 stjerne

Kult bilde du har forresten!

Nina: bra kommentar!

Fenrik Bakke

7:53 AM  
Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

DU er en stjerne Tor Gunnar! Har intet problem med å dra fra Norge når æ veit at du har full kontroll over Norges sikkerhet..
Korsn går det med leikinga med venna? Har du blitt flinkar i 2006

12:50 PM  
Blogger Aspis said...

Haha! Stemmer det! Utrolig urutinert av meg! (sjølv om fenriker (hendelse, er det det som tilsvarer kvartermester forresten? (nei, kvartermester tilsvarer sersjant, sant?)) i Sjøforsvaret har stripe)

Hehehe! Merker eg er utav det! :o)
Be cool, stay in school.

3:45 PM  

Post a Comment

<< Home