Saturday, April 14, 2007

Visste du at...


Er du en av dem som ikke liker fysisk berøring?

Med fysisk berøring snakker vi følgelig om kjærlig berøring, og ikke berøring i form av slag, spark, klyping o.s.v.


Dersom man lever et liv i mange på kjærlig berøring kan det visstnok gå ut over helsa.


Visste du at spedbarn faktisk kan dø dersom de ikke får nok kjærlig berøring?

Det er fakta! På 1800-tallet ble det (i flere land tror jeg) konstatert at mange barn døde i løpet av sitt første år. Leger fant i ettertid ut at spedbarna regelrett sultet seg i hjel som resultat av for lite omsorg.

4 Comments:

Blogger Rakel said...

Ja du det visste jeg faktisk..! Skulle ønske jeg kunne gi alle barna i verden en god klem, men det er jo litt vanskelig.. Får starte i det små..! Og jeg har ikke glemt at de voksne også trenger en klem iblant;)

11:50 PM  
Blogger Olaug Elin said...

Moro å sjå bloggen din:o) En komme innpå mange blogga ska eg sei dersom en bare komme igang..!
Ha ein strålande dag! Olaug Elin på Q-sport..

11:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

jeg lever for tida et liv i veeeldig mye fysisk berøring... god berøring sådan.. det er veldig viktig for mange.

må se en fotballkamp snart! CL eller no..! Snakkas!

9:10 AM  
Blogger Tor Gunnar said...

Rakel: alt du kan! Håper du/dere har det good!

Olaug Elin: Hyggelig at du smalt inn en kommentar på bloggen! Ønsker også deg en strålende dag!

Ole: Høres bra ut! Ellers er jeg klar for en fotballkamp ja...Preikes!

12:33 PM  

Post a Comment

<< Home