Thursday, November 17, 2005

Nå går jeg i hi!


Eksamen, det er det det handler om for tida. Atter en gang skal hjernen vris og presses til det ytterste. ...før jeg den igjen, når eksamen er overstått, slipper ut alt sammen.

Skal jeg ha noen som helst forhåpninger om ikke å miste stipendet, må jeg lese som en....en lesehest f.eks.

Det er noe litt kjipt med denne tida. Plutselig må jeg si farvel til en mengde ting jeg ellers kan ta meg tid til å gjøre. Følgelig er det også slik at en rekke ting som jeg ellers ikke finner veldig tiltalende med ett er kjempeinteressant...i hvert i forhold til å lese til eksamen...sånn som feks å skrive på bloggen...

Men jeg ser lyspunkt også.
Som jeg av og til bruker å uttrykke det: "Vi som er studenter må jo svette litt vi også!" Tenk på det folkens, at endelig får vi studenter muligheten til å vise hvor unge og spreke hjerner vi har. ...ok, dette ble visst litt i overkant positivt, men...du skjønner...jeg synes denne svettinga vår ikke gjør så veldig mye. Juleferien blir tross alt mye bedre dersom man har jobba litt i forkant! Eller? Ka du tru?

Uansett: - lykke til med eksamen til de av dere som skal svette litt!

4 Comments:

Blogger Aspis said...

Kul tegneserie du har der! Ofte er det slik det blir konkurrert; uten tanke på at enkelte ting ikkje har med dyktighet å gjera, og ikkje går an å forandre.

Man kan for eksempel ikkje trene seg høyere :(

4:15 PM  
Blogger kire snah said...

Ja lykke til Tor. Maa si jeg er glad jeg ikke har eksamen jeg. Deilig aa slippe det stresset liksom. Kan bare ta det med ro og ikke tenke paa et en maa lese til eksamen. Og tenke at dagen kommer naermere og naermere...Folelsen av aa ikke lese nok. Du leser sikkert ikke nok. Og folelsen av at du ikke kan noe. Som oftest stemmer de folelsene. Svett med glede!!!

9:26 PM  
Blogger Tor Gunnar said...

He he....Takk til dere begge to!

Bare for å ha sagt det Hans: - eksamen er litt deilig også! Det er jo litt vittig å sitte å lese, lese, lese...blir jo helt surrete i hodet..

Ellers: - helt enig med deg Asbjørn! Eksamen er overhodet ikke 100% rettferdig....kanskje det som forklarer at jeg ikke bare får A'er? - neida!...he he...

10:40 AM  
Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

Men hvis du trøng en pause i helga...Så veit du ka du kan finn på!!!

12:46 AM  

Post a Comment

<< Home