Sunday, June 11, 2006

Nerdete sommeraktivitet Ü

Historisk sett har ofte det å samle på frimerker vært kroneksemplet på nerdete hobby. I og med at jeg aldri skikkelig har spart på frimerker, har jeg heller aldri ansett meg selv som særlig nerdete. Men denne sommer er det annerledes...


Nå har jeg rett og slett gått til anskaffelse av en sommerfuglhåv. I løpet av sommeren har jeg planer om å fange sommerfugler, for deretter å preparere dem (dvs sette nåler gjennom dem). Det er faktisk slik at jeg finner sommerfugler ganske fasinerende - disse hemimetabole (Ü) skapningene vi finner i så mange ulike sterke farger. Finnes knapt noen andre insekter som er så fargerike. Så nå gjenstår det bare å se hvorvidt jeg får fanget noen prakteksemplarer.

You might call me a nerd,
but I'll still call you "my butterfly"

18 Comments:

Blogger Catti said...

SYKT SYKT SYKT SYKT!
KEM E DU EGENTLIG?

å eg som hadde så godt inntrykk av deg...

8:19 PM  
Blogger Tony said...

Hei, Tor Gunnar! Hyggelig å komme i kontakt med deg etter så lang tid. Nå er det jo faktisk 7 år siden vi gikk ut av vgs :)

Skal legge deg til "favoritter" + lage en lenke til deg på bloggen min.

Bruker du MSN?

Kult sommerfuglprosjekt btw! Lykke til :)

8:47 PM  
Blogger Generalen said...

taper:)

hva med bruskorker, de er også fargerike?!

12:41 AM  
Blogger Stine said...

e støtter dæ e!
lenge leve hobbyer! det er jo altfor få av det i vår generasjon!
men e må innrømme e syns litt synd på sommerfuglene når du setter en nål gjennom de!..men d må vel til for at det skal bli en hobby...
ellers var d jammen et søtt utsagn heilt til slutt.
hvis jeg sier nerd, sier du.......?

3:30 PM  
Blogger Tor Gunnar said...

Catti: Det er verken sykt eller femi å fange sommerfugler. Derimot handler det om en liten forkjærlighet for disse merkverdig insektene i skaperverket. Og så er det jo en fin naturopplevelse å valse rundt i åker- og englandskap!

Tony: Javel! Se det! 7 år siden....we're getting old man! Satser på at jeg får fikset en link til sida di asap.

Ole Petter (Generalen): Jeg tror du hadde kost deg som en unge hvis du hadde blitt med. Ü

Stine: takk for støtten Ü
Ellers så er jeg jo enig i at det er litt synd å skulle drepe dem, men...så kan de glede oss også på vinteren...he he.

4:17 PM  
Blogger Catti said...

hehe.. du e sær!

Men eg syns jo betegnelsen sær er et kompliment då. Hipp hurra for annerledeshet!

5:25 PM  
Blogger patrick said...

du ær hærli!! gleder meg til å komme å se samlingen!!

7:59 PM  
Blogger Tor Gunnar said...

Catti: takk Ü

Patrick: samling og samling fru blom....vi får se hvor mange det blir. Men selvfølgelig; du er velkommen til å se.

8:49 PM  
Blogger -L&H- said...

Uff fysj hjerterått asså. Stikke ei nål gjennom de å la de dø der....Hmm høres ut som noe som skjedde for lenge lenge siden.
Nei kan du ikke bare ta bilde av de og lime de inn heller?????
Du vet det begynner i d små, har du ikke sett "samleren"

9:54 PM  
Blogger Aspis said...

Det er nåle-delen som gjer at dette ikkje er tidenes mest femi hobby!

11:21 PM  
Blogger Tor Gunnar said...

Linda og Hallvard: he he...Bare for å ha nevnt det da: gjennombårer dem med nåler først når sjelen har forlatt legemet. Tviler m.a.o. på at de kjenner særlig smerte. Blir dere i nord nå i sommer?

Asbjørn: Kanskje burde jeg drepe en sommerfugl med nåler? Håper du får en superb sommer!

4:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hvordan stor andel av jenter er det i Kristiansand somerfulgfangerforening? Eller har du startet med dette helt uten baktanke?

5:05 PM  
Blogger Tor Gunnar said...

King: det er en stor klubb med en haug av single, søte jenter! Det er selvfølgelig årsaken til det hele! Ü Trodde du virkelig at jeg var interessert i sommerfugler?

6:04 PM  
Blogger -L&H- said...

ååå det va endeli godt...Men åssen tar du egentli livet av disse vakre fargerike skapningene??

7:07 PM  
Blogger Tor Gunnar said...

hmmm....
Egentlig så har jeg tenkt å la de sovne inn vha eddiketer, men det viser seg å være fryktelig vanskelig å få tak i. Da er frysen et alternativ. Det sies jo at det å fryse ihjel er en relativt behagelig måte å dø på!
Men jeg håper altså på eddiksyren.

7:55 PM  
Blogger Tor Gunnar said...

This comment has been removed by a blog administrator.

7:56 PM  
Blogger -L&H- said...

Hmmm ja men noe mer behagli e jo å bare leve videre:)

7:20 PM  
Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

mohahahaha! Amen for litt saera hobbya! Staa paa TG! Koffer ska man faa pes for saere hobbya? AE har nemlig faat filla paa baking og husmorsaktivitetat.. Skremmende, men kjekt!OG Ae like draga!! Vi kan jo spring utpaa enga i lag der...hehe
Men ja, ae skjoenne jo at du har en baktanke med det hele..:
"Hei, vil du bli med heim og sjaa paa sommerfuglsamlinga mi?
Ae har to"

6:28 AM  

Post a Comment

<< Home