Tuesday, June 13, 2006

Hva skjer med afrikanske lag?

Mye i VM er morsomt å se på. Spesielt åpningskampen var en høydare! Men det er liksom ett eller annet som mangler....og jeg tror det har noe med afrika og gjøre. I de siste VM-sluttspillene har jeg blitt mer og mer fasinert av de afrikanske lagene. De har ofte representert en offensiv og leken form for fotball.

Men i år må jeg innrømme at jeg så langt er skuffet over hva våre venner fra afrika har prestert. Hvor ble det av den blendede teknikken, de herlige fintene, de gode langskuddene og de kompromissløse taklingene?

Håper de viser seg fra en litt bedre side i fortsettelsen!

20 Comments:

Blogger Eirik Fjeld said...

Hei TG. Enig i at det er mange som har en forkjærlighet for afrikanske land, inkludert meg. Men synes ikke de har skuffa såå mye. Elfenbenkysten imponerte meg voldsomt med offensiv fotball, det gjorde også ghana... Jeg gleder meg til fortsettelsen! Må jo huske på at tungvektere som Nigeria og Kamerun ikke er med, og er erstatta med debutanter som Togo og Angola... Kan jo være en av grunnene til dine synspunkter...?

6:23 PM  
Blogger Catti said...

Gi di fysst mat, så ska me nok se.

7:45 PM  
Blogger Tor Gunnar said...

Eirik: Jeg har gjerne hatt litt for store forventninger til dem - og da blir fort fallhøyden stor. Elfenbenskysten og Ghana er de to beste afrikanske lagene, det er jeg helt enig i, men jeg synes allikevel at de virket et nr eller to for små ifht Argentina og Portugal. Hadde trodd de kunne visst mer generelt trykk i spillet sitt - synes det har vært litt for mye rufs i forsvarsarbeidet + at jeg har savnet de spenstige angrepene.

Catti: Velger å tolke kommentaren din i en ikke-rasistisk retning...he he Ü

8:04 PM  
Blogger Catti said...

FEIL!
Rasistisk som bare det, eg.

11:50 PM  
Blogger patrick said...

jeg er for elfenbenkysten...jeg har tro på de som underdog...selv om jeg ikke har sett dem ennå...gana imponerte i begynnelsen, men det dabbet av, trykket var der liksom ikke hele tiden. men dog flinke!!

12:03 AM  
Blogger Nina said...

Hei du, bare en liten ting.. Så du nevnte OREO's på bloggen til Gunnar. Veldig mange Meny-butikker har begynt å selge OREO's nå;) Ha en god uke videre!

12:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

Afrika bidrar med mye spennende. Det som er veldig morro er jo hvor utrolig stort det er for innbyggerene der nede at laget deres i det hele tatt er med. For Angola og Elfenbenkysten, der det har vert krig lengre en gjennomsnittsbefolkningen har levd er dette den første samlende hendelsen på 40 år.


BTW: Fjerner du mitt fulle navn fra linken din Tor Gunnar. Jeg er ikke så int. i at folk som jeg har å gjøre med i jobb sammenheng skal ha innsyn i min private sprell.

10:15 PM  
Blogger Tor Gunnar said...

King: den er god. Skal være fiksa på nå.

Nina: Neste gang du ser OREO's i en butikk må du gjerne sende en sms om hvor du har funnet dem!? Thank you!

11:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

Indisk film fanger TGs sanne intensjoner: http://www.grapheine.com/bombaytv/v2/play.php?id=15795

:)

Takk for link fiksinga Tg.

12:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

... Blogger.com er ikke så flink med linker ser jeg.. trykk på linken i nicket mitt, eller så tester jeg ut her

12:13 AM  
Blogger Nina said...

Det skal jeg gjøre.. Jeg har ikke kommet over Oreo's i kristiansand enda, selv om ryktene går at det selges på ulike steder. Men det er mange butikker i Arendal som har begynt å selge dem, så skulle du få veldig lyst på noen oreo's-kjeks, får du si ifra - så skal jeg se om ikke jeg kan få fraktet de over fylkesgrensa;)

Ha en herlig uke videre!

12:50 AM  
Blogger kire snah said...

Jeg for min del gleder meg til neste VM i Afrika. I selveste Sør-Afrika!!

11:09 AM  
Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

nei, ka SKJER egentlig med Afrika for tida?
GOOOOOOOOOOOOOO AUSTRALIA!!!

3:59 PM  
Blogger Catti said...

ikkje lyst å alfabetisera linkene dine du og???

2:29 PM  
Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

hehe..du vil baerre at folk ska gjoer det saa du kjaem elnger opp paa lista du!Ae har avsloert dae Catti!

7:00 AM  
Blogger Catti said...

SO BUSTED!

hehe.. nei det blir så rotete å finna fram til di neste bloggerne eg skal innpå når eg har vert her inne. må scrolla litt opp og ner. men meget gunstig at eg ligge i begynnelsen av alfabetet ja!
Bra tenkt, mamma, som navna meg Cathrine og ikkje Kathrine.

5:25 PM  
Blogger Tony said...

Helt enig med catti. Alfabetisk lenke-liste er et møst.

12:03 AM  
Blogger Catti said...

YES! Takk Tony!
Eg like deg !
Der fekk du den, Kristin!

12:08 AM  
Blogger Tor Gunnar said...

Alfabetisk linkliste kan fort bli en tvangstanke....så la det bli mitt lille bidrag til å bryte opp med tvangstankemønsteret! Ü he he

4:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jeg synes du skal gjøre bokstavene i lenkene om til hexa desemaler og rangere dem stigende.

8:34 PM  

Post a Comment

<< Home