Thursday, March 09, 2006

Innhentet av virkeligheten




















De siste tiders diskusjoner på bloggene til Erlend og Catti har virkelig fått meg til å tenke. I en alder av 26 har jeg nå endelig sluttet å tro at 'den store kjærligheten' (DSK) finnes der ute et sted. Det er i seg selv ganske trist egentlig - nesten som da jeg for første gang fant ut at Julenissen egentlig bare var en fantasifigur.
Mens jeg tidligere så det som realistisk å finne DSK, har jeg i løpet av det siste året snudd fullstendig. Nå sier hvert realistisk gen i meg at neppe vil skje.


Ja ja - litt hverdagsdepping må til!

27 Comments:

Anonymous Anonymous said...

"Litt hverdagsdepping må til"?!?!
Hva er deprimerende med dette?! Du har erkjent en sannhet! Velkommen tilbake til livet! Ta et bit, det smaker godt!

3:40 PM  
Blogger obs said...

"Litt hverdagsdepping må til"?!?!
Hva er deprimerende med dette?! Du har erkjent en sannhet! Velkommen tilbake til livet! Ta et bit, det smaker godt!

3:41 PM  
Blogger Catti said...

This comment has been removed by a blog administrator.

3:48 PM  
Blogger Catti said...

Catti said...
IKKJE SPREKK LIVSLØGNEN MIN!!!!
Ta fra et gjennomsnittsmenneske livsløgnen, og du tar fra meg lykken ;) (H.Ibsen)

3:49 PM  
Blogger patrick said...

Tor Gunnar!! det kommer for deg også, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves... sannheter er bra for livet..man kan bevege seg fremover da??

8:21 PM  
Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

Itj sei saann.. naar fantastiske folk som DU trur at du itj kan finn DSK kaem kan da tra at daem finn den? Du gjoer det vanskelig for oss ainner aa vaer optimistisk for vaar egen del. Forresten saa trur ae itj det finns EN rett for oss eller at DSK kan bare skje med en spesiell person. Kjaerlighet e et valg. Trur man kan bli lykkelig med mang, hvis man jobbe for det.

6:11 AM  
Blogger Catti said...

AMEN søster! tror og kjærlighet e et valg, og at det ikkje finnes 1 rett! Takk og lov, tror me hadde slede ennå merr då.

8:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jeg har hørt om noen sånne damer du kan bestille da... lurer på om det er thai-damer.. eller russiske og kanskje. tror du kan få tilsendt sånn meny.. eller hva det nå heter.. kanskje du kan prøve noe sånt?

10:32 AM  
Blogger Catti said...

ja.. nummeret mitt e 91693462
billig, villig og het :P

10:43 AM  
Blogger obs said...

Ja, det er et valg...men det er så mye å velge mellom!
Jeg merker at jeg må si nei til folk hele tiden, og det er jo heller ikke bare lett. Uff, hadde jeg bare hatt mindre valg...ikke så mange som sto i kø...

10:55 AM  
Blogger Tor Gunnar said...

Mange interessante innspill her folkens!...

...det er faktisk litt kjipt å innrømme, men jeg bruker ufattelig mye tankekraft på dette temaet - ubevisst og bevisst.

Ole Andre: fint tips, but I think I'll pass...

Kristin: vi er i samme båt!

10:03 PM  
Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

Jada Gunnar vi veit alle at du har mang aa velg mellom. Veit du det??, for det virka som du va litt ironisk..

7:44 AM  
Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

Tor Gunnar, ka trur du vi jenta gjoer, som i tilleg te aa tenk,analysere ALT? Mohahaha. Tenk visst ae hadd brukt like my tid paa Gud...

7:46 AM  
Blogger Erlend said...

Ikkje vits å deppe om plan A (finne kvinne-kjærligheten) skulle slå feil. En kan jo alltids gå for plan B; bli indianer..

2:18 PM  
Blogger Catti said...

Erlend: INGEN som vil ver me i den tulle-stammen din med di kjiiipe premissene dine!! DET FINNS INGEN PLAN B, Erlend!!

9:44 PM  
Blogger Øyvind said...

Catti, Erlend fortalte meg om plan B og eg blei interessert..!

Tor Gunnar, det virke som mången her tror du meinte at du aldri kom te å finna ei bra jenta, men saken e vel at du har oppgitt tanken på det perfekta? Eller..?

12:52 PM  
Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

finns det no perfekt da?

12:55 PM  
Blogger Merete said...

Ka skjer me deg, Tor Gunnar? Går det an å ver mindre realitetsbasert?

3:14 PM  
Blogger Tor Gunnar said...

Erlend: plan B? fortell mer... Har ofte lekt cowboy, men indianer er kansje allright det au!

Øyvind: - jeg har vel sluttet å tro på den 'perfekte kvinnen' for lenge, lenge siden, men... Det jeg derimot mener er at jeg ser det som lite sannsynlig at jeg møter ei som jeg faller for, og som samtidig faller motsatt vei (faller for meg altså).
Men la det vitterlig være sagt at det finnes veldig mange bra jenter der ute....men ikke min match...på ein måde...

Merete: kaller du meg lite realitetsbasert?!? Jeg har 26 års erfaring er på MIN side...

2:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

Noen ganger må man snu seg rundt noen ganger, og kanskje en da oppdager at vedkommende har vært der hele tiden, eller lenge - men at man så etter andre ting. Kanskje ikke den store kjærligheten kommer levert som den store kjærligheten, men som en liten kjærlighet/fascinasjon/gjensidig respekt for et annet menneske, og som siden vokser seg til den store kjærligheten... Kanskje det er derfor du ikke har funnet den - kanskje den store kjærligheten ikke er, men kan bli.

4:38 PM  
Blogger Catti said...

Ke som e din match då Tor Gunnar???????
Snakk om å ver kresen!!!

5:45 PM  
Blogger Tor Gunnar said...

Anonymous: kanskje - kanskje ikke... Jeg kjenner meg ikke helt igjen i det, men det kan selvfølgelig hende at jeg tar feil - håper vel egentlig at jeg tar feil. (men sånn til senere - ikke gidd å vær anonym! Ü)

Catti: Jeg vet ikke hvem som er min match...(om det i det hele tatt finnes en match da). Om jeg er kresen?.... - jo da, det kan jeg ikke nekte for!...men jeg tror ikke jeg er bedre enn andre, at noen liksom ikke er bra nok for meg. Det handler rett og slett om hvorvidt jeg faller for dem eller ikke - en sånn autonom funksjon som jeg ikke helt har kontroll over... skjønner?

5:59 PM  
Blogger Catti said...

Men det må ver någen preferanser eller någe som gjørr at en falle for ein person. Bruk tidligere erfaringer å se tilbake, finns det någen fellestrekk? Var det humor? utstråling? kommunikasjon? Refleksjon? ette eller aent?

Med så mange flotte jenter i Kr.sand så skjønne eg ikkje at du, Øyvind og Gunnar klare å finna någen passende. Tvile på markedene andre steder i Norge er bedre!

6:02 PM  
Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

hehe..Tor gunnar, koffer e personen anonym..? Fordi det sikkert e en som LIKE dae!!! men ae syns hu sa naan fornuftige ting. Av og te maa man gi folk meir tid enn baerre foersteinntrykket. Men veldig sant det med at kaem man fell for, det styre man liksom itj..

1:06 PM  
Blogger Tor Gunnar said...

Ok, jeg tar selvkritikk på at jeg kanskje virket litt skarp i kantene i forhold til "anonymous"...kom nok ut litt feil. Synes anonymous skrev mye vist, men jeg finner liksom ikke noen løsning i det - that's all!

Catti: hmmm... det er mange ulike ting jeg vurderer med jenter jeg møter, men det tror jeg vi alle gjør. Ville du jeg skulle komme med noe mer spesifikt?

6:42 PM  
Blogger Erlend said...

Indianere har:
- totempæle (analogi for uttalte felles hovedverdier),
- fredspipe (ikke en analogi, og jeg mener disse bør kunne brukes i tide og utide, evt. så lenge det ikke er fred i hele verden)
- Lever fritt uten for langvarig tilknytning til et bestemt sted.
- De hadde sterk stammetilhørighet (godt alternativ til familie)

Cowboyene er kjipe blekansikter! (En an ting som eg har tenkt på nylig forresten, og som kanskje ikkje har noge med nogen ting å gjør her, e at Sølvpilen, en av min barndoms helter, egentlig er cowboy forkledd som indianer.)

9:44 AM  
Blogger Johs said...

Folk finner DSK overalt stadig vekk, mye mulig det skjer deg også en dag. Mitt tips er at det skjer når man minst venter det (og det ser ut for at du er sånn ca der nå)!

8:12 PM  

Post a Comment

<< Home