Friday, October 20, 2006

Tanker omkring diare


Erfaringer etter å ha hatt diare en hel uke (noen vil kanskje finne dette frastøtende):

- det går utrolig mye dopapir når man må på do hele tiden.
- du vet aldri når kroppen plutselig vil kvitte seg med noe.
- du kan bli sår i rompa - holder ikke alltid å bare bruke dopapir. Må vaskes både titt og ofte.
- det romler noe inni hampen mye i magen.
- du tisser mye mindre enn før.
- du "tisser" derimot mye med rompa, noe som for oss menn er spesielt vittig.
- det er litt av en jobb å skulle vaske klosettet etterpå.
- savner det å kunne fise skikkelig. (de gangene det føles som at det er en promp på vei, så er det bare å knipe igjen - for det er nemlig bare diare maskert som en promp. Skjønner?)
- du spiser utrolig mye kjip mat i håp om at det skal hjelpe.
- det er veldig populært å snakke om temaet diare når man spiser lunsj med kollegaer.
- du gleder deg til atter å få høre lyden av disse faste, store klumpene som dundrer ned i klosettvannet.

Hva har jeg glemt å nevne?

11 Comments:

Blogger Linda Therese S. G. said...

hehe, har du prøvd å få i deg noe blåbær-greier? Har hørt at det skal hjelpe litt. blåbær-saft, blåbær-yoghurt eller lignende. Aldri prøvd det, men kanskje verdt et forsøk. Eller...?

11:48 AM  
Blogger Catti said...

hehehe.. lenge siden eg har hatt diare.. å eg lengte vel ikkje nevneverdig ette å ha lest dette. Men er d ikkje deilig å få tømt systemet litt og da(vel kanskje ikkje ei uke akkurat).
God bedring, send Øyvind en melding hvis du kjede deg i mårå, så er me alltid selskapssyke.

2:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

Vet ikke hvordan det er i Norge, men i Danmark må man i hvert fall ta bajsprøver for å sjekke for samonella og sånt. Føler du hoppet over den på lista?

2:27 AM  
Blogger tingaling said...

...mmm

10:12 PM  
Blogger Eirik Fjeld said...

alltid interessant å lese om litt diare!

3:29 PM  
Blogger Nina said...

Hvordan er formen, blir den noe bedre? Ha en god uke!

11:41 PM  
Blogger obs said...

Jeg vil med glede i hjertet utrope dette innlegget til dagens beste! Takk for en god latter rundt et velkjent fenomen!

12:20 AM  
Blogger Tor Gunnar said...

Linda Therese: - fikk aldri prøvd noe blåbær-greier. Var det antioksidanter eller noe sånt du tenkte på? ...Uansett hva jeg spiser, så føler jeg meg som en miksmaster.

Catti: Takk for sist! Veldig kjekt å få bli litt kjent med deg!

Tor André: Ok, jeg tar selvkritikk. Burde nok tatt en bajstest - helt klart! Kanskje Kenneth er mannen å rådføre seg med?...

Christinamathilde:...ikke akkurat en innertier!

Eirik Fjeld: - godt å høre at jeg kunne møte din interesse. ü

Nina: Hei Nina! Takk som spør! Formen er veldig bra faktisk. Har fortsatt diare, men nå i langt mer kontrollerte former. Den begynner også å bære preg av å få en fastere konsistens.

Gunnar: Det gleder dypt og godt å få vite at jeg har kunnet bringe deg glede! Kos deg masse!

5:41 PM  
Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

MOHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAA!!!
Du e så HERLIG ÆRLIG!!! fytti det her va nydelig lesning..:)
Få det ut liksom

11:23 PM  
Blogger Helene said...

Hei!! Jeg lovte jo å kommentere på bloggen din(...sorry at den kommer sent!), hmm...men hva skal jeg si til dette her da? Hehe:) Æsj!?

5:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

Dersom dopapirforbruket skulle bli for høyt har jeg god erfaring med å kutte papiret og bruke hånda i stedet! Da blir ikke stumpen så sår heller! :)Dette er et velkjent fenomen i et land som jeg tror ligger i Asia..... eller var det i Elfenbenskysten :)

8:35 PM  

Post a Comment

<< Home