Tuesday, September 26, 2006

Å leke doktor


Var nettopp på nattevakt forleden. Denne natta hadde jeg virkelig forberedt meg godt med tanke på drikkevarer. Med drikkevarer sikter jeg selvfølgelig ikke til øl og andre væskeformer hvor Fanden sjøl er i bunnen av flaska, men derimot is-kaffe og Battery. To av hver. Masse koffein. Tanken var selvfølgelig at dette skulle holde meg våken og opplagt gjennom ei lang våkennatt....

En halvtime etter å ha pimpet innpå en boks med Battery følte jeg meg småsvimmel samt at beina kjentes geleaktige. En slags ekkel følelse i beina altså.

På boksen kunne jeg lese følgende advarsel:
"Bør ikke drikkes før leggetid. Passer ikke for barn, gravide eller personer som er overfølsomme overfor koffein."

Jeg skulle være våken hele natta.
Jeg er verken barn eller gravid.
Betyr dette at jeg er overfølsom overfor koffein?

Er det noen som har peilig på min besynderlige reaksjon? Forklar?

14 Comments:

Blogger Tor Gunnar said...

Annet symptom:
...kaldsvette...

12:31 AM  
Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

høres ut som blodsukkeret ditt sank. Sånn føles det vaffal før å dumpa ned på senga te Gunnar..OG sånne symptoma har æ hatt før når blodsukkeret mitt plutselig bestemm sæ for å synk. Va det nån i næreheten som kunn sei at du va veldig bleik?

9:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kanskje du er gravid. bare at du ikke vet det???

2:38 PM  
Blogger Nina said...

Hør på Dr.Kristin - symptomene er nå hvertfall de samme som forekommer når man får et fall i blodsukkeret!

Apropo noe annet - de har fått oreos på maxi:) Det oppdaget jeg her en dag!

Ha en bra uke!

2:56 PM  
Blogger Tony said...

Merkelig reaksjon ja, men kan hende jeg har forklaringen:

"Før leggetid" betyr jo før du skal eller SKULLE legge deg :) Selv om du skulle ha våkennatt, så var det egentlig leggetid.

6:24 PM  
Blogger Tor Gunnar said...

Dr. Kristin: høres ut som en smart diagnose! Er det rett og slett snakk om et skikkelig insulinsjokk?

anonym: - så på tv i går at det var en kar som trodde han var gravid....men det var han visst ikke. ...ja ja...

Nina: øker sannsynligheten for korrekt diagnose når du som søster støtter den.
Oreos....nam nam... Ha ei fin uke du også!

Tony: hmmm... godt poeng! Ü Men kan ikke leggetid potensielt sett være når som helst på døgnet?

3:09 PM  
Blogger Catti said...

tror du er overfølsom. eg reagere på kaffi med kaldsvette, svimmelhet, hjertedunk. Blir heilt rar. Så hvis du ikkje er vant med koffein så er det nok det..

7:48 PM  
Blogger patrick said...

ha ha ha!!
leggetid kan være når tid som helst på døgnet. Jeg legger meg støtt og stadig og sover noen minuter. Sånn er det å være nattevakt...
høres ut som et lite koffeinsjokk...

3:56 AM  
Blogger Tor Gunnar said...

Catti: kanskje er jeg overfølsom....men det høres jo egentlig litt femi ut, så jeg liker det ikke. ü Men i og med at jeg ellers drikker lite koffein, så er nok sannsynligheten stor for at det kan stemme.

Patrick: jobber du mye/ofte om natta?

10:45 AM  
Blogger Honningdal.jr said...

jeg tror det er fordi du tror du er voksen, men fortsatt er et barn.

9:45 PM  
Blogger Tor Gunnar said...

Honningdal.jr: "Den som gjør seg selv liten som dette barnet, han er den største i himmelriket." ...Jeg blir forhåpentligvis aldri voksen...

3:27 PM  
Blogger ~RunE~ said...

Måtte bare si hei, Tor Gunnar. Dumpa visst innom sida di, bra lesing. Sees plutselig. God helg!!

Og ja, battery er nok ikke for sarte mager. Eller som Bjørnar sier, "du gikk nok på en Brink!!"

9:32 PM  
Blogger patrick said...

tor gunnar, ja jeg jobber ofte netter. har 3 helger i mnd. så joda, det blir en god del netter....man blir vandt med det tror jeg...

12:41 AM  
Blogger Tor Gunnar said...

Rune: Hallais! Kjekt å se at du også er med her i bloggeruniverset.
Må nok innrømme at jeg gikk på en lei Brink ja...he he...

Patrick: ..jeg blir ikke vant til nattevakter... Alltid litt groggy dagen derpå.

6:44 PM  

Post a Comment

<< Home